bannertop1280x464jpg [300x109] Od listopada  2019 roku 16 uczniów klasy IIb  w ramach utworzonego Koła naukowego ,,Młodzi chemicy” realizuje  projekt edukacyjny ,,Być jak Ignacy. Odkryj tajemnice nauki", którego pomysłodawcą i organizatorem jest fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.

 

Celem programu  jest:

a) popularyzacja wiedzy na temat polskiej myśli naukowej wśród uczniów szkół podstawowych,

b) rozpowszechnianie wiedzy na temat sylwetki Ignacego Łukasiewicza oraz przemysłu

naftowego i gazowego,

c) popularyzacja wiedzy na temat innych polskich naukowców oraz ich wynalazków, odkryć

i dokonań,

d) popularyzacja nauk matematyczno-przyrodniczych i historii polskiej myśli technicznej,

e) kształtowanie postaw patriotycznych,

f) promowanie działań edukacyjnych opartych na aktywnym doświadczaniu, obserwowaniu,

tworzeniu sytuacji bliskich naukowym dziedzinom wiedzy.                                                              

 

Zajęcia Koła Naukowego są prowadzone w oparciu o materiały przekazane przez Fundacje PGNiG i dedykowane kolejno następującym polskim naukowcom: Stanisławie Adamowiczowej, Mieczysławowi Bekkerowi, Józefowi Hoffmannowi oraz Janowi Czochralskiemu.

W ramach realizacji zadań uczniowie pod kierunkiem p. Olgi Kuśmierkiewicz  prowadzą doświadczenia i pogłębiają omawiane zagadnienia o treści dodatkowe.

Dodatkowo Koło Naukowe podejmie działania promujące projekt w środowisku lokalnym, organizuje współpracę z podmiotami działającymi na rzecz nauki i oświaty oraz współpracę z rodzicami uczniów.

 

 

      Uczniowie klasy IIb ze Szkoły Podstawowej Nr2 w Kłodawie  w roku szkolnym 2019/2020 przystąpili do IV edycji programu edukacyjnego ,,Być jak Ignacy”.  Uczniowie powołali do życie koło naukowe ,,Młodzi Chemicy”. Członkowie koła poza poznaniem postaci Ignacego Łukasiewicza będą poznawać sylwetki i dokonania 4 innych osób, o których  rzadko się mówi i pamięta.

W trakcie I etapu uczniowie poznali postać Stanisławy Adamowiczowej – wybitnego lekarza, społecznika i specjalistkę w dziedzinie zdrowia publicznego Pani Doktor nie tylko leczyła ale również podejmowała działania w zakresie szeroko rozumianej edukacji zdrowotnej.

Podczas realizacji scenariuszy zajęć uczniowie poznali znaczenie pojęć: epidemia i pandemia. Dowiedzieli się jak ważna jest dbałość o własne zdrowie: właściwe odżywianie, a przede wszystkim przestrzeganie higieny i szczepienia ochronne.

Ogromnym zainteresowaniem uczniów cieszyły się modele wirusów, które oglądały i o których zdobyły kilka informacji. Dzieci miały również możliwość obserwacji preparatów pod mikroskopami. Fajne było to, że podejmowane zadania wyzwalały twórczą postawę uczniów. Dzieci chętnie rozmawiały, wymieniały się spostrzeżeniami, dzieliły się wiedzą. Dzięki paniom pielęgniarkom z Poradni dziecięcej każde dziecko otrzymało ulotki promujące szczepienia ochronne. Z niedowierzaniem, ale i z rozbawieniem słuchali opowiadania ,,Jak to dawniej z higieną było”.

Zajęcia wzbudziły ogromne zainteresowanie problematyką prozdrowotną. Uczniowie byli bardzo aktywni, z dużym zaangażowanie podejmowali kolejne działania.

Mamy nadzieję, że poruszona problematyka i zrealizowane zagadnienia przyniosą wymierne korzyści w zakresie dbania o zdrowie i zapobiegania chorobom, a postać Doktor Adamowiczowej będzie zapamiętana.

20200224_131328jpg [300x225]   20200224_131225jpg [300x225]

20191210_081748jpg [300x400]  20191210_081757jpg [300x400]

20191210_081905jpg [300x400]  20191210_082208jpg [300x400]

20191210_082249jpg [300x400]  20191210_082332jpg [300x400]

20191210_082444jpg [300x400]  20191210_082455jpg [300x400]

 

 

 

     janczochralskipng [422x220]Poznając postać pana profesora Jana Czochralskiego zrealizowaliśmy zajęcia zgodnie ze scenariuszem. Byliśmy bardzo aktywni, z zaangażowaniem wykonywaliśmy wszystkie zadania. Troszkę poszperaliśmy i dotarliśmy do kilku ciekawych informacji o profesorze Czochralskim., m.in.  w jakich okolicznościach doszło do odkrycia ,, metody Czochralskiego”. Jak się okazało, było ono dziełem przypadku i spostrzegawczości pana Profesora. Przeczytaliśmy też wiersz ,,Róże”. Dużą frajdę i mnóstwo radości sprawiła nam gra planszowa ,,Pytanie, wyzwanie, konkurencja”, ( niektórzy z nas nadal nie potrafią przegrywaćJ). Przeprowadziliśmy oczywiście krystalizację soli( mamy jej w Kłodawie baardzo dużoJ),  oraz krystalizacje siarczanu(VI)miedzi. Rozmawialiśmy o metalu „B” i jego zastosowaniach. Ponadto poszerzyliśmy naszą wiedzę ogólną o metalach, prowadziliśmy różne doświadczenia. Najbardziej spodobało nam się spalanie magnezu. Niektórzy z nas stwierdzili, że widzą w sobie przyszłych naukowcówCCC. Zapamiętamy, Jan Czochralski to naukowiec, któremu  zawdzięczamy niemal całą elektronikę. Ułożyliśmy też krótką rymowankę.

                                                   Pan Czochralski klasę ma,

                                                  bardzo mądry starszy Pan.


20200113_131553jpg [300x400]  20200113_131634jpg [300x400]

20200113_131712jpg [300x400]  20200113_131758jpg [300x400]

20200113_131839jpg [300x400]  20200113_131911jpg [300x400]

 

20200113_131955jpg [300x400]  20200113_132117jpg [300x400]

20200113_132201jpg [300x400]  20200113_132233jpg [300x400] 

20200113_132312jpg [300x400]  20200113_132358jpg [300x400]

20200113_132427jpg [300x400]  20200120_123811jpg [300x225]

20200120_125340jpg [300x400]  20200120_125553jpg [300x400]

 

logojpg [300x131]

Poznaj Mieczysława Bekkera

Trzeci naukowiec to Mieczysław Bekker. Zajmował się m.in. nowoczesną teorią ruchu pojazdów terenowych. Autor licznych publikacji naukowych, trzykrotnie nagrodzony tytułem Honoris Causa. Przewodniczył zespołowi opracowującemu dla NASA pojazd zdolny do poruszania się po księżycu. Polski uczony był twórcą rozwiązań technicznych zapewniających pojazdowi poruszanie się po powierzchni. Jego łazik księżycowy Lunar Roving Vehicle (LRV) uczestniczył w misjach Apollo 15, 16 i 17.

20200224_130819jpg [300x400]

20200224_130825jpg [300x400]

20200224_130839jpg [300x400]

20200224_130903jpg [300x225]

20200302_131118jpg [300x225]

20200302_131405jpg [300x400]

20200302_132132jpg [300x400]

20200302_132441jpg [300x400]

20200302_132535jpg [300x400]

20200302_132737jpg [300x400]

20200309_132905jpg [300x400]

20200309_132910jpg [300x400]

20200309_132940jpg [300x400]

20200309_133017jpg [300x400]

20200309_133023jpg [300x400]

20200401_115547jpg [300x400]

20200401_115553jpg [300x400]

kolaz_nr2jpg [300x420]

 

METEORYTY

antosjpeg [300x400]

gabrysiajpg [300x400]

julkajpeg [300x146]

kinga_p_2jpeg [300x649]

kinga_p_3jpeg [300x139]

kinga_pjpeg [300x139]

krzys_2jpeg [300x225]

krzysjpeg [300x225]

laurajpg [300x400]

michal_2jpg [300x400]

michaljpg [300x400]

zosia_2jpg [300x225]

zosiajpg [300x225]

 

logo1jpg [300x109]   Józef Hofmann — pianista z patentami

 

Zakończyliśmy IV etap programu ,,Być jak Ignacy. Odkryj tajemnice nauki". Ten etap poświęcony był postaci Józefa Hofmana, jednego z największych pianistów na świecie. Muzyk miał jeszcze wiele innych talentów. To dzięki niemu możemy korzystać z wycieraczki do szyby samochodowej, spinacza do papieru, regulowanego fotelu dla pianisty i wielu innych udogodnień. 

Ten etap realizowaliśmy zdalnie. Obejrzeliśmy przygotowaną przez organizatorów prezentację o Józefie Hofmanie, rozwiązywaliśmy quizy zmieszczone w prezentacji oraz wykonaliśmy różne prace.


img20200429wa0017jpg [300x225]

img20200429wa0018jpg [300x225]

img20200429wa0019jpg [300x225]

resized_20200421_161422jpeg [300x139]

resized_20200423_214317jpeg [300x400]

resized_20200423_221022jpeg [300x400]

resized_20200423_221033jpeg [300x400]

resized_20200423_215117002jpeg [300x400]  

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Białych Górników w Kłodawie

Realizacja: Superszkolna.pl

  • JEDNA SZKOŁA - WIELE MOŻLIWOŚCI
  • |
  • PRAWO - PRZYJAŹŃ - TOLERANCJA
  • |
  • WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE WIELKOPOLSKA SZKOŁA ROKU
  • |
  • 55 - lecie szkoły - szkoła na dwie piątki
Zaszyfrowany adres tej strony